TAMÁSI VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA

A Tamási Polgármesteri Hivatalnak kötelező feladatai között meghatározó súllyal szerepel a közterületek fenntartása és a közszolgáltatások biztosítása, melyek a minőségi élet feltételeinek alapvető igényszintjét adják. Jelenlegi gazdasági stratégiai programunkban kiemelt figyelmet fordítunk az önkormányzat által nyújtott szolgáltatások, az önkormányzati feladatok minél magasabb színvonalú ellátására, azaz egy élhető, intelligens és vonzó település megteremtésére és fenntartására. Az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetésével és az önkormányzat ASP központhoz történő csatlakozásával csökkentek a helyi szintű adminisztratív terhelések, a szolgáltató közigazgatási feltételek és az azokhoz kapcsolódó elektronikus folyamatok (e-ügyintézés) pedig magasabb szintű, korszerű megoldásokkal valósítható meg. Az ASP rendszert szinte valamennyi hivatali köztisztviselő használja, a települési portál rendszer és az elektronikus ügyintézés pedig a lakosság felé nyújtott magasabb szintű szolgáltatást fog eredményezni.

A fejlesztésnek köszönhetően a Tamási Polgármesteri Hivatala csatlakozott az önkormányzati ASP rendszerhez, amely magába foglalta a csatlakozáshoz szükséges előkészületeket (eszközbeszerzés, szabályozási keretek kialakítása, elektronikus ügyintézés feltételeinek megteremtése), az önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítását és migrációját, az ASP szolgáltatáshoz kapcsolódó oktatásokon való részvételt, valamint a rendszercsatlakozás tesztelését és végső ellenőrzését.

Az eszközbeszerzés során 7 új munkaállomás (PC illetve laptop és szoftver), 44 kártyaolvasó és 1 db switch eszköz került beszerzésre, amelyeknek köszönhetően az ASP csatlakozáshoz és annak hatékony működéséhez szükséges infrastrukturális feltételek adottá váltak.

Az önkormányzati elektronikus ügyintézés kialakításához először is megszülettek az ehhez kapcsolódó belső szabályozások és önkormányzati rendeletek, majd lezajlott az érintett ügyintézők felkészítése a feladatok ellátására, melynek köszönhetően az e-ügyintézés hatékonyan, szervezett keretek között végezhető.

Az önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása során első lépésként történt az adattisztítás 3 fő önkormányzati alkalmazott segítségével. Az adattisztításnak köszönhetően a migrálásra kerülő adatok minősége javul. Ezt követte a rendszer testreszabása szakértői szolgáltatás igénybevételével, amely során beállításra kerültek az önkormányzat működésére vonatkozó egyedi paraméterek, a hozzáférésre jogosultak köre, valamint az indításhoz szükséges beállítások. Ezt követte az adatmigráció, mikor az önkormányzat korábbi nyilvántartásaiból migrálhatta adatait az ASP rendszerbe, a meghatározott módszertan alapján.

Az ASP szolgáltatás bevezetéséhez és kezeléséhez kapcsolódó oktatásokon való részvételeknek köszönhetően az új rendszer részletes megismerése, szakszerű ismerete és kezelése lehetővé tette a magasabb szintű önkormányzati szolgáltatások nyújtását és a munkavégzés hatékonyságának növelését.

Az utolsó szükséges tevékenység az ASP szolgáltatáshoz történő csatlakozás során a tesztelés és ellenőrzés volt. Az önkormányzat ellenőrizte a számára kialakított szolgáltatások működését, a migrált és átadott adatok helyességét. Az alapos ellenőrzéssel és sokoldalú teszteléssel elkerülhetővé váltak az esetlegesen felmerülő, a szolgáltatás használatával kapcsolatos problémák és hibák.

Támogatási szerződés száma: KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01159
Kedvezményezett: Tamási Város Önkormányzata
Projekt kezdete: 2017.06.30.
Projekt fizikai befejezésének napja: 2018.08.29.
Projekt összköltsége: 6 997 092,- Ft
Támogatás intenzitás: 100%