Tisztelt Ügyfeleink!
Az elektronikus ügyintézés elsődleges felülete az Önkormányzati Hivatali Portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap), mely folyamatos fejlesztés alatt áll. Kérjük, ha nem találnak megfelelő Űrlapot a bejelentésükhöz az E-papír felületet használják.

 

Online indítható igazgatási ügyek

  • Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben
  • Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához
  • Fakivágási engedélykérelem, bejelentés
  • Anyakönyvi kivonat kiállítási kérelem
  • Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
  • Nyilatkozat öröklésre jogosultakról
  • Adatszolgáltatás az üzleti célú egyéb szálláshelyről
  • Működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
  • Működési engedély visszavonási kérelem
  • Szálláshely megszűnésének bejelentése
  • Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
  • Köztemetési kérelem
  • Rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelem
  • Adás-vételi vagy haszonbérleti szerződés közzétételi kérelem
  • Közterület, közút eltérő használata iránti kérelem

Online indítható adóügyek

  • Adatbejelentés a magánszemély kommunális adójáról
  • Adatbejelentés a telekadóról
  • Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról
  • Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
  • Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2020.01.01-től)
  • Automatikus részletfizetési kérelem
  • Bejelentkezés, változás-bejelentés
  • Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
  • Bevallás előrehozott helyi adóról
  • Bevallás ideiglenes helyi iparűzési tevékenységről
  • Kombinált áruszállítás bejelentése
  • Kérelem adófelfüggesztésre
  • Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
  • Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben
  • Méltányossági, fizetési könnyítés kérelem
  • Nyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
  • Talajterhelési díj bevallás
  • Termőföld bérbeadásából származó jövedelem adójához kapcsolódó bevallás
  • Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem

E-papír

2018. január 1-jétől az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles biztosítani az e-Papír szolgáltatás útján előterjesztett beadványok fogadását, ha az adott ügytípus elektronikus űrlappal nem támogatott.

Mit kell tudni az e-papír szolgáltatásról?

Az e-Papír egy díjmentes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton köti össze a Hivatali Kapuval, Cégkapuval, Ügyfélkapuval rendelkező hivatalokat, gazdálkodó szervezeteket, magánszemélyeket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel.

Az e-Papír szolgáltatás az alábbi linken érhető el: https://epapir.gov.hu

Az ügyindításhoz a Bejelentkezés gombra kell kattintani, majd a megjelenő KAÜ-felületen az ügyfélkapus felhasználónevet és jelszót megadni, amennyiben másodlagos ügyfélkapuval is rendelkezünk, ki kell választani, hogy melyikről kívánjuk indítani az ügyet.

A megjelenő e-Papír oldalon különböző témák, ügytípusok és szervezetek közül lehet választani. Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adhatjuk meg a kért adatokat. A leveleket el lehet menteni, majd a félbehagyott munkát a Mentett piszkozatok menüből bármikor folytathatjuk.
 
A levélhez max. 30 MB méretű dokumentum is csatolható, amely az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthető.
 
A feladni kívánt levelet küldés előtt ellenőrizhetjük, szükség esetén a Vissza a Levél szerkesztéséhez gombra kattintva javíthatjuk, majd a Küldés gombbal elküldhetjük.

A sikeres feladásról egy Feladási igazolást kapunk a kiválasztott Ügyfélkapu Értesítési tárhelyre, illetve a válasz is ide érkezik; érdemes tehát naponta ellenőrizni azt.
 
A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja. A hosszabb ideig megőrizni kívánt dokumentumokat továbbra is át lehet mozgatni a Tartóstárba.