Új kormányablak Tamásiban

A magyar közigazgatás megújításának egyik látványos pillanata, hogy január 30-án Tamásiban új kormányablak ünnepélyes átadására került sor.

A 2011-ben elindított közigazgatási reform egyik fontos célkitűzése volt az emberek államról kialakított képének a megváltoztatása, a „Jó Állam” koncepciójának megvalósítása, a közigazgatás, mint szolgáltatás elérhetőbbé tétele az emberek számára. Az egyablakos ügyintézési rendszer bevezetésekor hazánkban 29 integrált ügyfélszolgálati iroda működött. 2014. évtől Tolna megyében három második generációs kormányablak áll az ügyfelek rendelkezésére Szekszárdon, Pakson és Tolnán. A 2015 január végén Tamásiban és Bonyhádon átadott irodákkal együtt megyénkben öt, országosan közel száz egységes arculatú, egységes szakmai elvárások mentén működő, többségében egységes szolgáltatást nyújtó kormányablak várja az ügyfeleket.

A Tamási, Szabadság u. 54. szám alatt és a Bonyhád, Szabadság tér 1. szám alatt megnyílt új kormányablakok biztosítják a járásban élők számára, hogy lakóhelyükhöz minél közelebb, egyablakos rendszerben, igényeikhez igazodó ügyfélfogadási rendben intézhessék hivatalos ügyeiket, egyszerűen, gyorsan, hatékonyan, család- és ügyfélbarát környezetben. A Tamásiban délelőtt 10 órakor, Bonyhádon délután 13 órakor tartott ünnepségen Dr. Horváth Kálmán kormánymegbízott, Dr. Puskás Imre kulturális örökségvédelemért felelős helyettes államtitkár és a járási székhelyek polgármesterei köszöntötték a vendégeket.

Az épületek akadálymentesek, a helyiségek kiépítése, az infokommunikációs eszközök kialakítása mind azt biztosítják, hogy a szolgáltatások mindenki számára elérhetőek legyenek. A kormányablakokban modern környezetben, 9+1 munkaállomással, 21. századi technológiával, felkészült kollégák segítségével jelenleg 265 ügytípus intézhető. A kormányzat arra törekszik, hogy a kormányablakokban intézhető ügyek száma nagyságrendekkel bővüljön, akár kétezernél is több ügykörben lehessen eljárni.

A cél, hogy a kormányablakok teljes körűen ellássák az okmányirodák feladatait. Az ügyfélbarát közigazgatás kialakításában kiemelt hangsúlyt kap az ügyintézés menetének egyszerűsítése és gyorsítása, az ügyfelek adminisztratív terheinek csökkentése, anyagi megtakarítás, színvonalas ügyfélkiszolgálás. A képzéseken és a továbbképzéseken résztvevő kormánytisztviselői kar felkészült a bővülő ügyfélkör és ügytípus ellátására. Ebben segítségükre van az úgynevezett Tudástár, mely olyan on-line felület, amely tartalmazza a kormányablakokban intézhető ügyek részletes leírásait és az ügyintézéshez szükséges nyomtatványokat.

A nemzeti színű szalagok ünnepélyes átvágását követően a Tamási és Bonyhádi Járásban élők is bekapcsolódtak az új típusú közigazgatás vérkeringésébe.

forrás: infotamasi.hu
infotamasi.hu
Előző Transzformátor hiba okozott áramszünetet